perjantai 20. huhtikuuta 2018

Anna vinkkaa Lukuviikolla


Annan lukemat kirjat vuonna 2018

Hei, olen Anna. Tykkään kaikenlaisten kirjojen lukemisesta, mutta en niistä kirjoittamisesta. Siksi näin lyhyt teksti. Sori.

Tänä vuonna olen lukenut paljon hyviä kirjoja:

Riikka Ala-Harja: Kahden kaupungin Ebba
Becky Albertalli: Minä, Simon, homo sapiens
Ali Benjami: Mitä sain tietää meduusoista 
Jack Cheng: Kosmoksessa tavataan
Suzanne Collins: Nälkäpeli-trilogia 
Karin Erlandsson: Helmenkalastaja
Anu Hallava: Valpuri Vaahteran maaginen korva
Vuokko Hurme: Kiepaus
Sophie Kinsella: Kadonnut, Audrey
Kai Korkea-Aho ja Ted Forrsröm: Zoo: Viraalit nerot 
Adrienne Kress: Kätketty ovi
Anne Leinonen: Kirjanoita
Kristina Ohlsson: Lasilapset
R. J. Palacio: Ihme sekä Auggie ja minä
Jukka-Pekka Palviainen: Suunnaltaan vaihtelevaa tuulta
Siri Pettersen: Kupla
Philip Ridley: Dakota
Katariina Romppainen: Sori vaan se on totuus 
Sarah Rubin: Alice Jones koodaa ja ratkoo, Näkymätön vihje
Louis Sachar: Paahde
Annika Sandelin: Yokon yökirja 1 ja 2 
Lina Stoltz: Huomenna ei tarvitse pelätä
Zoe Sugg: Girl Online -trilogia
Angie Thomas: Viha jonka kylvät
Maria Turtschaninoff: Maresi: Punaisen luostarin kronikoita 
Jacqueline Wilson: Tähdeksi syntynyt

Suosittelen näitä kirjoja yläkouluikäisille. Parhaimpia näistä kaikista olivat Girl Online -kirjat, Nälkäpelit, Viha jonka kylvät ja Helmenkalastaja.

  

4 kommenttia:

  1. Suosittelen sulle Victoria Aveyardin Hopea-sarjaa. Menee fantasia/dystopia luokkaan.

    VastaaPoista
  2. Hei Anna,
    oletpa lukenut paljon! Se on hieno juttu se. Näistä olen lukenut vain Angie Thomasin kirjan Viha jonka kylvät. Pidin kovasti minäkin. Hyvää kevättä ja lukuiloa myös jatkoon!

    VastaaPoista
  3. Sama täällä kuin Riitallakin eli näistä olen lukenut vain upean Thomasin kirjan Viha jonka kylvät.

    VastaaPoista
  4. Olet lukenut paljon kirjoja! Olen itse lukenut listalta vain muutaman kirjan. Nälkäpeli trilogia on vaikuttava! Hauskoja lukuhetkiä!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!